Veelgestelde vragen

Hoe lang speelt de band?

Run4Cover speelt normaal 3 sets van ruim 50 minuten. Wilt u dat we langer of juist korter spelen? Geen Probleem! Wij passen ons volledig aan uw draaiboek aan.

Wat kost Run4Cover?

Pas als we weten wat uw wensen zijn, kunnen we een goede inschatting maken van de kosten. Mail ons voor een offerte op maat. Eén ding is wel zeker: Run4Cover is heel betaalbaar!

Op wat voor soort feesten spelen jullie?

Door ons enorm grote en brede repertoire passen wij bij iedere feestgelegenheid! Op het podium passen wij ter plekke nog onze setlijst aan als we zien dat bepaalde muziekstijlen goed aanslaan. Ieder jaar zijn wij te vinden op o.a. bruiloften, gala’s, festivals, kermissen, nationale of lokale feestdagen, bedrijfsfeesten, verjaardagen, carnaval etc. Door de jaren heen hebben wij onder andere onze kunsten mogen vertonen in: Stadsgehoorzaal (Leiden), Beurs van Berlage (Amsterdam), Huis Ter Duin (Noordwijk), Koninklijke Industrieele Groote Club (Amsterdam), Castellumpop (Valkenburg), Leidens Ontzet (Leiden), Coverband Festival (Noordwijkerhout), Fort Lent (Nijmegen), Schloss Engers (Neuwied, DE), Nyenrode (Breukelen), De Rustende Jager (Nieuw Vennep), Holland Casino (Zandvoort), Hotel Asteria (Venray), Landgoed Groenendaal (Heemstede), De Efteling (Kaatsheuvel), Flora (Hillegom), Archeon (Alphen a/d Rijn), Flora Theater (Delft), P3 (Purmerend), Forteiland (IJmuiden) etc.

Hebben jullie een podium nodig?

Het is geen ‘must’, maar met een podium komt Run4Cover beter tot z’n recht. Bij voorkeur werken wij op een podium van 6 meter breed en 4 meter diep. Op de meeste feestlocaties is een podium aanwezig of kan deze eenvoudig geleend of gehuurd worden.

Hoeveel op- en afbouwtijd is er nodig?

Het opbouwen en de daarop volgende soundcheck nemen ongeveer 2,5 uur in beslag. Aangezien wij een volledig digitale setup hebben, kan het soundchecken nagenoeg geluidloos. Voor het afbouwen hebben we ongeveer 1 uur nodig.

Hoe houden jullie het volume onder controle?

Run4Cover heeft buitengewoon goed en gedetailleerd geluid! Wij spelen met een digitaal drumstel en tevens zonder gitaar- en basversterkers. Dit zorgt ervoor dat onze geluidstechnicus totale controle heeft over het volume en de mix. Bij ons geen wegvallende zangstemmen vanwege een overschot aan bas in het geluid of een pijnlijke snaredrum die tot in de verre omgeving te horen is! Ook het soundchecken gaat hierdoor snel en nagenoeg geluidloos. Ons licht- en geluidsbedrijf kiest een technische setup die perfect bij de grootte van het feest past.

Moeten wij zelf iets regelen?

Nee! Run4Cover werkt vast samen met professioneel licht- en geluidsbedrijf JvG, dus alle apparatuur is in huis. Indien nodig, nemen wij van te voren contact op met de feestlocatie. Met Run4Cover bent u de hele avond voorzien van muziek!

Kunnen we jullie ook bellen?

Ja dat kan! Als je ons contactformulier invult, krijg je een antwoord dat voorzien is van een telefoonnummer

Waar komen jullie vandaan en waar treden jullie op?

Wij zijn allen woonachtig in de randstad: o.a. Haarlem, Den Haag, Leiden. We treden echter op door het hele land en ook België en Duitsland zijn al meerdere malen in onze agenda verschenen. Kortom; wij spelen overal!

Wat als wij ons feest moeten annuleren of verplaatsen?

Een feest verplaatsen of annuleren is nooit prettig. We denken in deze situaties uiteraard met jullie mee. Verplaatsen is bij ons kosteloos, indien we gezamenlijk tot een nieuwe datum komen waarop wij bij jullie komen optreden. 

Annuleren is tot 30 dagen voor de feestdatum kosteloos. Wanneer je op kortere termijn annuleert, vragen wij als vergoeding een percentage van de overeengekomen prijs (zonder reiskosten uiteraard). Dit heeft te maken met afspraken die wij moeten nakomen voor de inhuur van licht- en geluidsapparatuur en het afzeggen van ander werk om bij jullie te kunnen optreden. We houden hierbij het volgende aan:


* annulering gelijk aan of korter dan 30 dagen voor de feestdatum: 40% van de prijs.
* annulering gelijk aan of korter dan 14 dagen voor de feestdatum: 60% van de prijs.
* annulering gelijk aan of korter dan 7 dagen voor de feestdatum: 80% van de prijs.
* annulering op de feestdatum: 100% van de prijs.

Wat als wij moeten verplaatsen vanwege Corona?

Het is op dit moment voor iedereen lastig inschatten of feesten op jullie datum toegestaan zijn. En, zo ja, onder welke voorwaarden dit kan en natuurlijk of jullie dat dan überhaupt wel zien zitten (het dak gaat er natuurlijk lastiger af als je op een stoel moet blijven zitten). We proberen zo soepel mogelijk met deze situatie om te gaan. Verplaatsen in verband met Corona is bij ons kosteloos, indien we gezamenlijk tot een nieuwe datum komen waarop wij bij jullie komen optreden. De situatie rondom de maatregelen van het kabinet en ieders gezondheid laat zich nu eenmaal niet makkelijk van tevoren inschatten.

Kunnen we niet samen tot een nieuwe datum komen, of wordt deze nieuw overeengekomen datum door jullie geannuleerd, dan vragen we voor hiervoor een vergoeding van 40% van de overeengekomen prijs (zonder reiskosten uiteraard). Dit heeft te maken met afspraken die wij moeten nakomen voor de inhuur van licht- en geluidsapparatuur en het afzeggen van ander werk om bij jullie te kunnen optreden.